top of page
  • Гергана Димитрова

Компостерът на МАМА КОТКА

Запознаваме се. Добре сложен (във всеки смисъл), с чаровно старомоден вид и открит поглед, вперен някъде във високото. От нещата, които споделя за себе си, заключавам, че е надежден, трудолюбив, търпелив и почитател на природата.

Той е господин Палетен, компостерът на MAMA KOTKA (още позната като Мария Кънева). Да, същата дама, чието ежедневие е изпълнено с отваротворчество за напреднали (таратор за домати, лимонада с ядливи цветя, рустифинова настойка срещу котлен камък...). Лесно ли е да съжителстваш с баш градинарка, трудно ли е да си компостер под постоянна заплаха от КН (котешко нашествие) и какво представлява СПА-то с клони? Нека попитаме когото трябва.


Е, здравей, г-н Палетен! Къде те намираме? В село Тученица, Плевенско, на улицата, плътно до оградата на имота.

Странствал ли си по света? Мечтаеш ли да го направиш? Аз живея на село в момента, но всъщност съм гражданин и моите първи стопани са семейство Фискучеви – Иван, Сребрина, Дарето и Явката. Пътувам от града в кофи от сирене през няколко месеца.

А има ли с кого да споделиш трапезата си у дома? Стопанката ми много се ядосва, а децата й много се забавляват, когато котките им ме посещават, въпреки че не са поканени на трапезата.

Живеят ли наблизо компостери от твоята рода?

Да! Мома Компостна Купчина, която е коренячка и си живее в зеленчуковата градина; госпожа Орехова Купчина, която е на достолепна възраст и е изхранвана от 9 ореха; Планина Клонова, която посещава другите ни съкомпостници; семействата Компост-в-автомобилни-гуми и Компост-в-конопени-чували, вече разселени из лехите. Както и разни мъници, местещи се насам-натам.


Леле, какво голямо домочадие! Представям си колко усилия изисква обгрижването му. Намира ли Мария време и за теб при толкова гладни гърла? Най-много време ми е отделяла, за да си снима видеото за компостирането и да ругае котките. Създаде ме за 30 минути, завива ме след ново захранване с разни сухи материали.

Какви други грижи полага за твоята особа? Обещала ми е да ме хидратира при нужда, пак да ме завива, за да ми е прохладно и от време на време да ми прави въздушен масаж с 2-3 клона.

На кого те оставят човеците, когато заминат на лятна почивка? Новак съм, но според съкомпостниците ще се оправям почти сам, както досега.

През лятото вече ще зрея стабилно и дори няма да бъда захранван, за да стана готов през есента.

Какъв би искал да станеш, когато съзрееш? Искам да стана храна за храната!


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Още интервюта с компостьори и техните любимци можете да откриете в нашата рубрика CompoStory: https://unecoecoclub.wixsite.com/ecoclub/novini/categories/compostory

201 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page