top of page
  • Гергана Димитрова

Компостерът на Калинката

Тя е на четири години, той - на два сезона. Тя посещава детска градина, той живее в градината. Тя дава добър пример, той - добра почва. Запознайте се с Калина Савова - младата природозащитничка от старата Загора - и нейния любимец.


Е, здравей, компостерю на Калина! Къде те намираме?


Здравейте, зеленомислещи хора! Аз живея в едно вълшебно, закътано дворче в центъра на големия град.


Странствал ли си по света? Мечтаеш ли да го направиш?


Открих щастието където съм и се надявам да си остана тук задълго. Понякога обаче се чувствам малко самотен - бих се радвал да имам за приятел и друг компостер, с когото да се наслаждаваме на топлото слънце, редовното хапване и нежните грижи на своите стопани.


Би ли споделил какво правят те за теб?

дете, компостер, Стара Загора, интервю
Калинката в новия си компостер

Въпреки че Калина е доста заета - всеки ден ходи на детска градина - тя редовно намира време да поседи при мен. Много държи на здравословното ми хранене - старае се да ми носи всеки път различни и интересни вкусотии. След хапване ме разтрива с една дълга, дебела пръчка. Понякога оставя капака ми отворен, за да подишам. Често се измърсявам и напрашавам и тогава тя внимателно ме почиства. Все още не съм я дарявал с прекрасна почва, но се надявам да се случи съвсем скоро - това ще бъде моята благодарност към Калина за всеотдайните ѝ грижи откакто ме има.


На кого те оставя тя през лятото, когато замине на почивка?


Аз съм още много малък - тъкмо навърших 6 месеца. Не знам какво е лято, но Калина ми е разказвала, че е страшно горещо. Уверява ме, че ще ми хареса, защото тогава ще мога да храносмилам по-бързо, отколкото през студената зима. Калина веднъж ме остави за седмица - хубаво, че беше една мила съседка, която пое грижите за мен през това време.


Какъв би искал да станеш, когато пораснеш?


Надявам се пред мен да има още много години живот, защото си прекарваме повече от добре с моята стопанка. Но когато силите вече ме напуснат, дано да бъда рециклиран успешно и отново да се превърна в компостер на Калина.


158 views0 comments
bottom of page